Objednali jste si z internetového obchodu zboží, ale zásilka vám přišla poškozená? Co dál?
Tento vzor nemusí odpovídat platné právní úpravě. Na aktualizaci vzoru naše redakce pracuje a o jejím zveřejnění Vás budeme informovat.
Obvodní soud pro Prahu 4
Znojemská 1248/5
140 00 Praha 4
V Praze dne 13.2.2006
Žalobce: Floribus s.r.o.
se sídlem Praha 15, Karafiátová 23, PSČ 150 00
IČO 19738246
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 15985,
Žalovaný: HUNDERTzwanzig100, s.r.o.
se sídlem Praha 4, Háje, Vítězná 46, PSČ 140 00
IČO 47523641
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 25471,
Žaloba na zaplacení částky ve výši 23.435,- Kč
Přílohy: dle textu
Důkaz: zasílatelská smlouva z 1. 1. 2005 (příloha 1)
Důkaz: doklad o převzetí z 17.1. 2005, potvrzený žalovaným (příloha 2)
protokol o předání zboží ze dne 17. 1. 2005 (příloha 3)
Důkaz: dopis žalobce z 19. 1. 2005 (příloha 4)
dopis žalovaného z 23. 1. 2005 (příloha 5)
Důkaz: dopis z 11. 2. 2005 se specifikací škody (příloha 6)
sdělení žalovaného z 22. 2. 2005 (příloha 7)
vše do 3 dnů od právní moci rozsudku.“
Floribus s.r.o.
1)Příklad žaloby vychází z úpravy odpovědnosti zasílatele za škodu (§ 603 odst. 2
obch. zák.) vzniklou příkazci v rámci plnění závazků ze zasílatelské smlouvy (§ 601
a násl. obch. zákoníku), přičemž je třeba ještě doplnit, že za případné škody na věcech,
které zasílatel převzal a má u sebe, odpovídá ve smyslu ust. § 526 obch. zákoníku
jako opatrovatel ze smlouvy o uložení věci. V případě, že zasílatel realizuje
sám přepravu zásilky (§ 605), odpovídá za škody vzniklé přitom na zásilce jako
dopravce podle § 622 a § 624 obch. zákoníku..
Máte k článku otázku? Zeptejte se v komentářích!