Český telekomunikační úřad (ČTÚ) je upraven zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. Jedná se o správní úřad, který provádí výkon státní správy ve stanovených záležitostech, včetně regulace trhu a stanovování podmínek pro podnikání v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. ČTÚ sídlí v Praze.
ČTÚ má pravomoc rozhodovat o sporech týkající se poskytování tzv. elektronických komunikací. Jakým způsobem a jakým postupem ČTÚ rozhoduje, je stanoveno jednak samotným ČTÚ a jednak zákonem o elektronických komunikacích (§ 127 a násl).
Je-li předmětem sporu vyúčtování ceny za služby nebo kvalita poskytovaných služeb, musíte nejprve vadné poskytnutí služby nebo chybné vyúčtování služeb reklamovat. Samozřejmě při podání reklamace jste limitováni lhůtami stanovenými zákonem o elektronických komunikacích.
Postup při reklamaci
Reklamaci je třeba uplatnit ve lhůtě do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny, není-li vyúčtování dodáváno tak do 2 měsíců od poskytnutí služby. Subjektivní lhůta je 2 měsíce a běží od zjištění vadného poskytnutí služeb. Není-li reklamace uplatněna včas, právo zanikne. Reklamace by měla být vyřízena nejpozději do jednoho měsíce od jejího doručení poskytovateli služeb (v zákonem stanovených případech může být lhůta k vyřízení dvouměsíční). Nevyhoví-li poskytovatel služby podané reklamaci, jste oprávněni podat u ČTÚ návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace.
Nejčastější důvody reklamace:
- problémové vyúčtování
- účastnické smlouvy
- přenesení kontaktů
- ukončení smlouvy
Pokud budete podávat návrh tak nezapoměňte na správní poplatek cca 200,- Kč.
Návrh na spory, reklamaci či stížnost Vám přineseme v dalších článcích..
Věta o správních poplatcích je zavádějící. Zpoplatněny jsou pouze návrhy na zahájení námitkového řízení (ne tedy všechny). Stížnosti vůbec ne a reklamace se směrují na operátory, ne na ČTÚ.